Los integrantes del grupo De Vacas fueron los encargados de inaugurar este sábado el Entroido compostelano con un pregón muy original en el pazo de Bendaña que no dejó a nadie indiferente. Inés Salgado, Faia Díaz, Paula Romero y Guillerme Fernández animaron el inicio del carnaval con una puesta en escena en la que mezclaron retranca, sátira y música. Se presentaron ante el público como «divas compostelanas» e instaron a la alcaldesa a crear “o primeiro paseo das estrelas en Compostela, como el Hollywood”, para homenajear a personajes que forman parte de la historia de la ciudad: De Vacas, los primeros.
“Moito andivo Rosi por estas rúas a morrear polas esquinas con Murguía, Pondal ou incluso con Pardo Bazán”, manifestaron en referencia a Rosalía de Castro las pregoneras, que se presentaron con disfraces “feitos con materiais reciclados, concretamente, con pellets da praia de Aguieira”. Acto seguido, estrenaron una nueva versión de la rianxeira:
Boliñas veñen
boliñas veñen
Boliñas veñen e van
apretade o cú na praia
non se vos vaian colar
(…) Boliñas veñen e van
manda carallo outro ano
ter que berrar Nunca Máis
Pero no solo hubo versos para los pellets de plástico, sino también para los peregrinos que visitan Santiago, como crítica a la masificación:
Son moitos peregrinos
que nos chegan a Santiago cada día
Buscando o abrazo do Apóstolo
e mamarse na Raíña (…)
O viño do Franco parese veleno
Non o bebía pero agora me enamoré
Arrolicarnos no botafumeiro
Ponme mirando po pórtico, gloria nos de!
De Vacas también quiso revivir el polémico pregón que Carlos Santiago pronunció en el Entroido de 2018 y que acabó en los tribunales, aunque finalmente la causa fue archivada. “A cuestión é que a Virxe Pilarica quere contar a súa versión, que non se lle deu a oportunidade. Antes diso imos preservar a nosa identidade con estes pasamontañas, non vaia ser que estean os avogados cristiás”, afirmaron, para proceder a “ler o comunicado da Pilarica”, que dice así:
“Queridos composteláns e compostelás, quero aclarar varias cousas: nin son Virxe nin me chamo Pilarica, son Pilar. As insinuacións verquidas sobre a miña relación íntima co Apóstolo son rotundamente certas, máis non se trata dunha cuestión meramente carnal, tamén hai moito amor. Que saibades que o voso Apóstolo non está aí en Compostela onde vós credes, está comigo en Zaragoza! E agora non pode falar porque ten os morros ocupados. Quero deixar constancia dunha cousa moi importante: eu tamén chorro”.
De Vacas finalizó su pregón con el tema Fisterra y de esta manera quedó oficialmente inaugurado el Entroido de Santiago, en presencia de O Meco, que en esta ocasión se presentó sentado sobre un montón de contenedores de pellets plásticos como los que han aparecido en las playas gallegas en los últimos meses.
La jornada de este sábado de Entroido, que discurrió bajo la amenaza constante de la lluvia, comenzó con un pasacalles de los Xenerais da Ulla, acompañados por la Asociación Folclórica Colexiata de Sar. El Centro Sociocultural de Conxo también acogió un show de teatro improvisado de la compañía Unha Comedia Imprevista. De todas formas, la gran cita de la jornada fue el tradicional desfile de O Meco, que como de costumbre partió de la plaza de Cervantes y recorrió el casco histórico compostelano hasta la plaza do Toural, escoltado por comparsas como Os Conformistas de Conxo, y numerosos público que tras el desfile acudió al pregón en O Toural, donde se pudieron ver algunas mascaritas carnavaleras y disfraces de lo más originales y trabajados.