Amparo Orts, alcaldesa de Moncada (Valencia), concedió la Cruz al Mérito de Protección Civil con Distintivo Rojo a 23 voluntarios de Muxía, Carballo, Mazaricos, Boiro, Val do Dubra y Cambre, que actuaron y colaboraron en la Operación Moncada prestando ayuda a las poblaciones más afectadas por la dana.
Los distinguidos son Ramón Pérez Barrientos, Juan Cortes Lema, Jesús Manuel Lema Carrera, José Manuel Riveiro Quintáns, Juan Ángel Sambad Castro, Santiago Cortes Pais y Marcelino Lires Suárez, de la Agrupación de Protección Civil de Muxía; Francisco Javier Souto Facal, Iván Barreiro Cotelo, Antonio M. Pedreira Pereira, Juan Carlos Díaz Vázquez y Sergio Rodríguez Rama, de la AVPC de Carballo; Benito Martínez y Bieito Martínez Lago, de la AVPC de Mazaricos; José Antonio Parcero Casas, Ignacio Viña García, Uxío Blanco Gándara y Jesús García Rodríguez, de la AVPC de Val do Dubra; Nacho Pérez Hermo, Raquel Piñeiro Blanco y Máximo Ons Piñeiro, de la AVPC de Boiro; y Andrés Guillín Casal y Miguel Mourenza Fantáns, de la agrupación de Cambre.
El acto de entrega de las distinciones se celebrará el 1 de marzo en Moncada, y acompañarán a los voluntarios los alcaldes y ediles de los referidos municipios.
Ramón Pérez, coordinador de Protección Civil de Muxía y tesorero de la asociación nacional, agradece «este recoñecemento ao labor que fixemos; nós tamén lle estamos agradecidos a eles porque tamén nos axudaron aos galegos cando o precisamos».
Los 23 voluntarios trabajaron en las zonas más afectadas, como Paiporta, Catarroja y Alfafar. «Organizamos grupos e fomos relevándonos. A maioría estiveron unha semana, e os de Muxía estivemos vinte días en dúas quendas», afirma Pérez Barrientos. «Fixemos labores de limpeza e de avituallamento, de xeito que mentres uns ían limpar outros quedaban facendo a comida para todo o voluntariado», añade.
Asegura que «foi unha experiencia gratificante, e a xente amosouse moi agradecida polo noso traballo». Destaca «a solidariedade que, unha vez máis, amosaron os voluntarios de Protección Civil de toda España». La coordinación corrió a cargo de la Asociación Nacional de Agrupaciones de Protección Civil, que el próximo mes de noviembre «vai organizar tamén un acto no que se entregarán medallas a todos os que traballaron en Valencia».